Jak sfilmować imprezę firmową




Jak sfilmować imprezę firmową ? Staraj się dopasować do potrzeb Klienta. Niejednokrotnie przewidując co dla niego może być istotne.  
Wsłuchaj się w głos zleceniodawcy. Na czym mu zależy ? Co w pierwszej kolejności chciałby pokazać ? Zwykle sprawdzają się proste rady. Pokaż dużo uczestników podczas wykonywania zadań. Pokaż jak produkty są wykorzystywane. Pokaż jak ludzie się bawią. Wykorzystaj różnorodność planów filmowych. Nie zapominaj że to ruch kamery najskuteczniej hipnotyzuje, nie pozwala oderwać wzroku. Montuj ze smakiem. To ty decydujesz co i jak długo powinien widzieć odbiorca.   Ty tworzysz widza. Ty tworzysz klienta. 
Filmujemy ciekawe dekoracje, scenografię, występy lub prelekcje.

Warto przygotować wnętrza gdzie będą realizowana nagrania w taki sposób, by materiał był jak najlepszej jakości:
Dobre oświetlenie lub odsłonięte okna
Wydzielona przestrzeń dla kamer – w miejscu, w którym nic nie zasłania widoku
Dostęp do konsolety audio – dla nagrania dźwięku najwyższej jakości
Dostęp do zasilania z sieci

Możliwość wejścia do sali odpowiednio wcześniej.

Postaraj się przeprowadzić wywiady z ważnymi osobami, zwycięzcami konkursów, celebrytami i oczywiście organizatorami.
Nie muszą być to osoby które były aktywne w trakcie eventu a porpostu związane z tematem ale dobre medialnie. Warto uzgodnić nagranie z nimi wcześniej – żeby mogli przygotować się do wywiadu – Ty również się przygotuj. Jeśli zapraszasz kogoś na wywiad – miej przygotowane pytania, nie oczekuj że sami coś wymyślą siedząc przed kamerą!
Warto zaaranżować nieco spokojniejsze miejsce na uboczu – takie które zachowa atmosferę wydarzenia, ale pozwoli skupić się i przy okazji zaoferuje nagranie dźwiękowe lepszej jakości.

Wywiady z uczestnikami
To trochę trudniejsza część pracy – potrzeba prowadzącego z odrobiną charyzmy, który zachęci uczestników do wystąpienia przed kamerą. Warto również działać szybko – przerwa podczas której możesz realizować nagrania jest krótka, a chcesz przecież nagrać kilka wypowiedzi. Czasem możesz trafić na gadułę, która zajmie Ci więcej czasu – pozwól jej na to, ale dbaj, by nie poświęcić jej więcej niż ¼ Twojego czasu – zyskasz więcej filmując kilka osób.

Lista ujeć podstaowych:
Szerokie ujęcie pustej sceny bez gości z góry i z poziomu publiczności
Ujęcie banerów przed wejściem firmy X i Y
Recepcja przy wydawaniu identyfikatorów
Zdjęcia prelegentów – portret, zdjęcie poziome całej sceny, zdjęcie pionowe sylwetki prelegenta
Ujęcie pełnej sali z tyłu z ostrością na słuchaczy (do grafiki na stronę)
Stoiska firmy „X” korzystających z atrakcji
Ujęcia maszyny do drinków – zdjęcie ludzi bez widocznych twarzy, zdjęcie detali

  Najważniejsze jest podejście
Jeśli przygotowałeś się dobrze do nagrania, na pewno oczekujesz wymiernych rezultatów. To potrzebne, ale nie niezbędne – miej na uwadze, że ludzie zawsze są nieprzewidywalni. Z jednej strony pozwala to zarejestrować naprawdę świetne momenty, których nigdy byś sam nie wymyślił, ale z drugiej strony możesz spodziewać się, że część zamierzeń nie zostanie wcale zrealizowana. Pozwól sobie także na odrobinę niedoskonałości – pracując na szybko w niekontrolowanych warunkach możesz spotkać się ze złym oświetleniem, średniej jakości dźwiękiem, albo niepewnością rozmówców przed kamerą. Tak naprawdę żadna z tych kwestii nie stanowi problemu pod warunkiem, że zadbasz o naturalność i autentyczność w swoich filmach – ludzie oglądają ludzi i to liczy się najbardziej!

Ujęcia z Gimbala, odpowiedni dźwięk czy urozmaicanie filmu za pomocą timelapse lub hyperlapse to tylko kilka sposobów jak nakręcić ciekawie sfilmować wydarzenie. Warto wybrać filmowca, który ma doświadczenie w robieniu filmów z eventów – nie jest to najłatwiejsze zadanie, szczególnie jeśli zdecydujesz się na reportażowy charakter – nierówne oświetlenie, zmieniające się światło lub czasem dość ciemne pomieszczenia stanowią pewne wyzwanie. Są jednak na szczęście specjaliści, którzy nawet w tych trudnych warunkach, dowożą świetnej jakości film, które można potem z przyjemnością pokazywać światu :).




Udostępnij