Tajemnice dobrego wideo w internecie

Internet rządzi się swoimi prawami. Również wideo oglądane w internecie ma swoją specyfikę. Telewizja nie pozostawia wyboru, zmusza do obejrzenia lub przełączenia kanału. W Internecie jest więcej możliwości, można zatrzymać wideo, wejść w interakcję lub np. przesłać linka do znajomych. Materiały filmowe istnieją w sieci już od kilku lat, ale dopiero teraz zaczyna się ich prawdziwy rozkwit. Liczba osób oglądających wideo rośnie bardzo intensywnie, proporcjonalnie do liczby osób posiadających dostęp do szybkiego łącza. HiPixel specjalizuje się w produkcji filmów przeznaczonych do udostępniania w sieci. Wiemy jaką formę musi przyjąć materiał po to by z przyjemnością był oglądany przez internatów i niósł ze sobą istotne dla Państwa treści.

Istota rozpowszechniania filmu w internecie polega na umożliwieniu jego oglądania, bez konieczności pobrania go w całości na komputer. Dlatego gotowy materiał wyświetla się na stronie internetowej w tzw. odtwarzaczu streamingu. Udostępniać wideo w streamingu można na dwa sposoby. Pierwszy sposobem jest załadowanie materiału na YouTube, Dailymotion czy Vimeo, a następnie umieszczenie odtwarzacza danego serwisów na swojej stronie. Drugi sposób to własny odtwarzacz na stronie, tu ważne jest zadbanie o efektywny hosting plików. Ponadto istnieje możliwość spreparowania filmu jako obiekt Flash i również umieszczenie go na stronie. Wiąże się to jednak z ograniczem jakości i funkcjonalności. Każdy film w sieci powinien być łatwy w obsłudze, możliwie najwyższej jakości i musi się płynnie odtwarzać. Spełnić te wymogi można jedynie balansując między rozdzielczością, kodekami i bitratem.

Nasze wideo stanie się hitem jeśli dobrze zdefiniujemy i zlokalizujemy grupę docelową oraz znajdziemy odpowiedni sposób dotarcia do niej i zrealizujemy dla niej niebanalny pomysł. Internauci są bardziej wymagający od widzów telewizyjnych. Poszukują informacji czy rozrywki, która jest im naprawdę bliska i która jest podana w atrakcyjnej dla nich formie. Żeby to osiągnąć stosujemy różnorodne, lubiane przez poszczególne grupy użytkowników formaty: mini seriale, skecze, teledyski. Użytkownicy chcą oglądać tylko krótkie filmy, to jedyna z niewielu wspólnych preferencji wszystkich internautów. Natomiast należy zadać sobie pytanie: jak bardzo krótki ma być film dla internetu ? Zdeterminowany internauta jest w stanie przyswoić film 10-cio minutowy, natomiast powszechnie, dobrze przyjmowane się produkcje, nie dłuższe niż 3,5 minuty. Do tego mile widziane są ujęcie trwające od 4 do 8 sekund. Ponadto klipy wideo należy łączyć kontekstowo tak aby użytkownik otrzymywał od nas ciągle nowe, interesujące propozycje. Dobrym sposobem na zwiększenia oddziaływania jest również udostępnienie filmu w serwisach społecznościowych. Nie należy zapominać również o odpowiednim pozycjonowaniu wideo co osiągniemy poprzez umiejętne go opisanie.