18 uwag jak skutecznie promować film na Youtube




1. Wrzuć plik filmu w wersji nieskompresowanej. Aby widz oglądał wideo jak najlepszej jakości.
2. Nadaj tytuł który będzie najbardziej atrakcyjny dla wyszukiwarki. To tylko skrót myślowy, który należy twórczo rozwinąć :) Dla przykładu tytuł powinien zawierać frazy, na jakie video ma pojawiać się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. 
3. Opis zacznij od podania strony internetowej w formie aktywnego linku http://hipixel.pl/. Musimy pamiętać jednak, żeby opis odzwierciedlał treść video i nie był przesycony słowami kluczowymi, bo w taki sposób możemy sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Również ważna jest także unikalność takiego opisu. 
4. Nie zapominaj o tagach geograficznych takich jak miasto, region,   no tak prawie bym zapomniał oznacz wideo odpowiednimi tagami, jednak tak aby nie spamować.  
5. Dodaj listę dialogową lub tekst lektora jako ścieżkę napisów   czyli dokonaj tzw.  transkrypcję filmu (plik z napisami można utworzyć  np. za pomocą CaptionTube). Pomoże to w indeksowaniu, pozwoli na zapoznanie się z treścią niesłyszącym oraz zapewni wsparcie dla innych języków.  
6. Promuj film na swoich stronach, e-mailach i mediach społecznościowych poprzez linki i udostępnianie.
7.  Obserwuj statystykę i według niej zmieniaj tytuł, opis i tagi
8.  Czas filmu wideo (np. 00:21) dodany w polu opisu automatycznie zostanie linkiem do konkretnego miejsca w filmie. Warto użyć go do stworzenia mini mapy wideo oraz dodatkowo do transkrypcji wideo.
9.  Pozyskaj subskrybentów. Subskrypcje i komentarze pojawią się automatycznie, jeżeli filmy będą wartościowe. Można zastosować również specjalne narzędzia: TubeToolbox.  
10. Wybierz odpowiednią kategorie wideo, mnie kategorie na YouTube niezmiennie irytują, kiedy to w końcu zmienią ?
11. Używaj opisu, który dobrze czyli zgodnie z prawdą opisuje film. Na przykład nie powinno się upychać w opisie słów kluczowych i niepowiązanych informacji.
12.  Znajdź  użytkowników na swoim rynku docelowym i dodaj ich do znajomych.  
13. W przypadku posiadania więcej niż jednego wideo, warto używać adnotacji, aby skierować oglądających do następnego filmu, swojego kanału, odpowiedzi wideo itp.
14. Nie używaj cudzych materiałów, w tym szczególnie muzycznych. Serwis You Tube  może cię ukarać za używanie materiałów chronionych prawami autorskimi.
15. Wstaw przynajmniej jedno wezwanie do akcji (ang. call to action): link do swojej witryny, adnotację, itp. Daje to internaucie możliwość zobaczenia dodatkowej zawartości.
16. Bądź aktywnym uczestnikiem społeczności (komentarze, odpowiedzi wideo, oceny). Nawet jeśli ludzie kogoś nienawidzą, prawdopodobnie będą odwiedzać jego kanał choćby po to, aby zostawić złośliwy komentarz oraz oglądać jego filmy, aby sprawdzić kim jest.
17. YouTube używa w przybliżeniu 22 słów opisu dla zapytań. Należy próbować powiązać słowa kluczowe, tak aby opisać jak najwięcej w pierwszych 22 słowach, które widzą zarówno użytkownicy, jak i serwis.
18. Miniatury filmów też są ważne, wybierz więc najlepszą.